Jaarbijeenkomst 15febr 2021

De eerste jaarvergadering van Puur Betuws

Op 15 februari 2021 hielden we onze eerste jaarvergadering. We stelden het nieuwe team voor, we gaven een kort overzicht van de (financiële) resultaten van het afgelopen jaar, maar gingen daarna snel vooruit kijken. Wat zijn we allemaal van plan om meer consumenten te werven? En hoe pakken we de zakelijke markt aan? En, deze week tekenen we de statuten voor onze cooperatie, hoe gaat die er uit zien?

De cijfers over 2020 en de regiodeal voor de 2021-2023

We wisten dat we in 2020 nog niet fantastisch zouden presteren, maar we hebben ons omzetdoel van van een ton meer dan gehaald en hier 20k aan over gehouden. Dit kon ondermeer omdat we in dat eerste jaar werden gesteund door een POP3 subsidie van de EU en Provincie Gelderland. In 2021 worden we opnieuw een beetje op weg geholpen met steun van de Regiodeal. Dit is een regeling waarbij de oprichtende organisaties zelf ook bij moeten dragen. Het is dus zaak om in 2021 fors te gaan groeien en we nodigen alle leveranciers uit om hier met ons mee op te trekken.

De coöperatie Puur Betuws

Op 9 maart is het zover, dan tekent het bestuur de statuten voor de coöperatie Puur Betuws waarvan niet alleen leveranciers lid kunnen worden, ook grote en kleine klanten, overige organisaties en iedereen die zich betrokken voelt bij onze kernboodschap, kunnen deelnemen aan de coöperatie.

We kunnen in deze structuur straks ook meer doen en zijn dan alleen een shop. We organiseren ook bijeenkomsten, vergroten kennis, verbinden consument met producent etc etc. En jij wordt deel van het wij!
We lanceren de coöperatie in de kersentijd en zullen vooraf in ieder geval alle leveranciers op het platform verzoeken om lid te worden

Marketing en communicatie 2021

Dit jaar gaan we uitgebreid campagne voeren om de consument te bereiken. Om te beginnen zullen we zelf aanbiedingen/pakketten ontwikkelen voor de volgende jaar-momenten

  • Valentijn
  • Pasen
  • Moederdag
  • Vaderdag
  • Halloween
  • Kerst
Maar we gaan de consument ook veroveren per kern/gemeente en via Sociale Media. We starten in april in Geldermalsen, vervolgen in mei met Tiel en in juni trekken we door naar Culemborg. We willen in die kernen in die maanden zo zichtbaar mogelijk zijn en alle producten op Puur Betuws zo goed mogelijk voor het voetlicht brengen.
 
Weet jij winkels of andere locaties die wellicht een pickup point willen zijn in één van deze kernen? Ben jij leverancier in die plaats en wil jij ons helpen om een mooi stad/kern pakket te maken? Weet je verenigingen of andere groepen die hierin mee kunnen doen? Wil je een poster voor jouw raam?
Alles zal helpen, dus, als je mee wil doen, of meer wilt weten, neem dan gerust contact op. 
 
Bekijk de presentatie die we tijdens de bijeenkomst lieten zien.
Het verslag is gestuurd aan alle deelnemende leveranciers. Neem bij vragen contact op via info@puurbetuws.nl

Team van Puur Betuws

theo nienhaus

Theo Niënhaus
Werkzaak Rivierenland
Voorzitter

Inbreng: sociale werkgelegenheid, netwerk met bestuurders en grote kennis van de regio

tnienhaus@werkzaakrivierenland.nl
06 14 23 58 49

hilde-engels

Hilde Engels
De Coöperatieve Betuwse Fruitmotor
Secretaris

Inbreng: kennis over coöperatieve
organisatievorm, verduurzaming en de regio

hilde@defruitmotor.nl
06 54 63 57 71

marieke-karssen

Marieke Karssen
Coöperatie Food Value U.A.
Penningmeester

Inbreng: shop-software development, sociale data en communicatie

marieke@foodvalue.nl
06 54 90 53 09

Rutger Fuchs

Rutger Fuchs
operationeel manager / logistiek
info@puurbetuws.nl
06 55 71 55 70

hanneke-rombouts

Hanneke Rombouts
Pakketconcepten, werving van nieuwe leveranciers, educatie en events
info@puurbetuws.nl
06 23 93 14 93

pauline

Pauline Pels
begeleiding shop, leveranciers en social media
info@puurbetuws.nl
06 12 24 33 38

jeroenjetten

Jeroen Jetten
Sales grote afnemers
info@puurbetuws.nl
06 47 15 23 14