Uitleg voor leveranciers

1. Account aanmaken
2. Producten toevoegen of aanpassen
3. Geavanceerde product instellingen
4. Pakbon verwerken / bestelling klaar zetten
5. Facturatie


1. Account aanmaken

Als het goed is heeft de beheerder van Puur Betuws dat al voor je gedaan en heb je een login ontvangen.
Na inloggen via “mijn account”, kom je op de profielpagina.
Hier kun je o.a. je ophaaladres en factuuradres aanpassen: https://puurbetuws.nl/account/adressen/


Als je op de roze button “Leverancier Dashboard” klikt kom je in WordPress, waar je je winkel en producten kunt aanpassen.
Je kunt zelf de tekst van je winkel aanpassen. Logo’s, afbeeldingen en andere aanpassingen zullen wij voor je doen.


2. Producten toevoegen

Als leverancier kun je zelf een “Eenvoudig Product” aanmaken. Dat is een product met een vaste prijs.

Stap 1. Vul een duidelijke korte titel van het product in. Deze wordt in de winkel getoond onder de productfoto
Stap 2. Vul een korte beschrijving in met informatie over de verpakking bijvoorbeeld. Die ziet de bezoeker alleen als ze op het product hebben geklikt.

Vul de verkoopprijs in Excl. BTW
Standaard staat de BTW op 9%, als er een andere BTW geldt, laat het ons even weten, dan regelen wij (de beheerder) dat voor je bij het live zetten.
Alle verkoopprijzen zijn gebaseerd op de excel die we eerder met je hebben overlegd. Incl. de 15% commissie voor houdbare producten en 20% commissie voor versproducten (zijn kosten voor de logisitiek en het platform). 
Indien afgesproken, ook rekening gehouden met maximaal 25% korting voor groot-inkopers.

Eventueel kun je een Actieprijs invullen. Op de site wordt dan de reguliere prijs doorgestreept getoond. Deze Actieprijs kun je eventueel voor een bepaalde periode instellen.

Vergeet niet:

  1. In de rechterkolom: een Productafbeelding toe te voegen.
    Afbeeldingen worden vierkant getoond. Beste is minimaal 600×600 pixels en maximaal 2MB groot)
    (vraag eventueel de beheerder als dit niet lukt)
  2. En vink in de rechterkolom 1 passende categorie aan.
  3. Bij Product tags kies je uit de meest gebruikte tags. Bijvoorbeeld Biologisch, Vegetarisch, Grootverpakking of “uit de Betuwe”, “uit de Bommelerwaard”, “Betuws Best” , …
    Staat jouw gewenste “Tag” er niet tussen. Neem dan contact op met de beheerder.
  4. Vergeet niet op te slaan, door rechtsboven in op “Indienen” of “Bijwerken” te klikken. Direct daarnaast zie je de voorbeeld knop. Daar kun je je pagina al helemaal bekijken zoals hij wordt. 
    Bij “indienen” ontvangt de beheerder van de site (info@puurbetuws.nl) een bericht om jouw product te checken en online te zetten.

Product aanpassen

Als producten al zijn aangemaakt kun je zelf de beschrijving en de prijzen aanpassen. Stuur ons wel even een berichtje naar info@puurbetuws.nl als je een aanpassing hebt gedaan. Dan kunnen wij dat nog even controleren en vooral prijs aanpassingen willen we graag dubbelchecken in de administratie.

Producten uitverkocht of tijdelijk niet op voorraad?
Zet dan de voorraad op uitverkocht. Je hoeft dan niet alles weg te gooien


3. Geavanceerde instellingen

Indien je product op voorraad wordt geleverd bij het distributiecentrum, wordt hier (door de magazijnbeheerder) een getal ingevuld. Als de voorraad bijna op is worden hier email meldingen overgestuurd aan de beheerder en magazijnbeheerder.
Het voorraad getal wordt alleen op de site getoond als de voorraad laag is. (dit kan alleen in gehele shop ingesteld worden, niet per product)
Je kunt hier ook een artikelnummer invullen als je met scan-codes werkt.

Verzendmethoden worden centraal ingesteld en hoeft (MAG) de leverancier hier niet zelf invullen.

Variabele producten (met een wisselende prijs per gewicht of aantal): 

  • Gewicht (per hoeveel kg wordt dit product verkocht) of
  • Aantal (per eenheid: verpakking van vast gewicht of per stuk etc.)

Scroll naar onder bij je product-bewerkingspagina en klik daar eerst op “eigenschappen”.Kies hier of je de variabele prijs per “gewicht” of per “aantal” wilt invoeren en kies “eigenschappen opslaan”

Klik het vlakje open (rechts) en vul de gewichten of aantallen die je wilt gebruiken bij “waarden”en vink aan met een steep er tussen. Bijvoorbeeld: “1 fles | 6 flessen”. 
Bij de vinkjes klik je aan” Kies als variatie”.
Het vinkje “tonen op productpagina” zorgt ervoor dat er een nieuw tabblad onder het product komt te staan “extra informatie” met alle waardes die je hebt aangeklikt. Dit is niet nodig.
en Sla op!

Vervolgens ga je naar “Variaties“. Wacht geduldig tot dat het attribuut wat je hebt gekozen verschijnt.
Vul hier per gewicht of stuks die je hebt geselecteerd de betreffende prijs in. En vergeet niet het hele product rechtsboven op te slaan via “Bijwerken”.
Als je een andere variatie wil gebruiken, of je komt er niet zelf uit neem dan contact op met onze helpdesk info@puurbetuws.nl


4. Pakbon ontvangen

Iedere ochtend print je alle mails (pakbonnen) en zet de bestellingen per pakbon klaar in een (statiegeld)krat.
Iedere werkdag tussen 9 en 12 uur komen onze chauffeurs de bestellingen ophalen, die de vorige dag voor 23.59 zijn besteld. (in het weekend wat er tussen vrijdagochtend 0.00 en zondag 23.59 is besteld).

Op dagen dat er geleverd moet worden kun je ook de Oogstpicklijst uitprinten, van de laatste bestelperiode. (Zie linker menu als je bent ingelogd) Selecteer datum van …t/m…  en kies pdf of csv.

Kies Oogstpicklijst > selecteer de juiste periode en klik op “Selecteer”. Je ziet in het scherm de oogstpicklijst van die periode. Deze kun je downloaden als PDF of CSV om alle bestellingen te verzamelen. Per kolom zie je de bestelnummers die corresponderen met de Pakbon

5. Facturatie

In het Leveranciers Dashboard in WordPress kun je zien bij “Orders” wat je hebt verkocht en wat al aan jou is betaald door Puur Betuws.
Je hoeft zelf geen facturen te sturen want Puur Betuws stuurt jou een creditfactuur, als de bestelling is afgerond en eventueel statiegeld/kratten zijn verrekend.

Heb je vragen, mail dan naar info@puurbetuws.nl
Voor hele dringende vragen kun je ook bellen met Koen Poldervaart.